Samenwerkingen bij basisschool De Zeeparel

Samenwerking

Dankzij nauw samen te werken met onze partners kunnen wij voor een goede basis voor onze kinderen zorgen.

Jeugdparlement

Onze actief jeugdparlement staan altijd paraat, denken mee en houden de vinger aan de pols.

In het jeugdparlement zetelt van iedere klas één leerling die tijdens een geheime stemming wordt gekozen.

Ouderraad

Daarnaast staat ook steeds de ouderraad paraat. Deze bestaat uit een ploeg enthousiaste ouders die een groot hart hebben voor onze school.

Kinderopvang:
Mini Zeeparel

Dankzij een goede samenwerking met Mini Zeeparel zorgen we voor een vlotte overgang van de kinderopvang naar school. Zo wordt de eerste stap naar school gemakkelijker voor zowel kind als ouder.

Ontdek hier alle info over de opvang

Middelbaar onderwijs:
Campus MAKZ

Samen met de middelbare school MAKZ, vormen we Campus MAKZ. Dankzij een nauwe samenwerking verzekeren we een vlotte overgang van het basis naar het secundair onderwijs. Vanaf het vijfde leerjaar zetten we in op een tienerwerking waardoor de overgang naar het secundair op een gemoedelijke manier kan verlopen.

Ontdek de website

Schoolinternaat:
MAKZ

We werken nauw samen met internaat MAKZ.  Het internaat biedt een veilige thuishaven waar schoolgaande kinderen en jongeren terecht kunnen tijdens de week. Na schooltijd worden ze opgevangen in een warme, familiale omgeving waar dagelijks een vaste structuur wordt aangeboden.

Het internaat heeft twee vestigingsplaatsen op een boogscheut van elkaar. De groene omgeving en de grote tuin bieden de mogelijkheid om naar hartenlast buiten te spelen en te ravotten.

Meer informatie vind je hier terug

Scholengroep Impact

De Zeeparel maakt deel uit van GO! Scholengroep Impact.

!mpact is een samenwerkende groep van basis- en secundaire scholen voor regulier en buitengewoon onderwijs met onderwijsinternaten en welzijnsvoorzieningen en CLB Connect. Samen maken we indruk in regio Brugge, Torhout tot aan de kust.

Binnen scholengroep Impact zijn we één groep, één team waar jouw kind centraal staat. Elk met een eigen talent, expertise en persoonlijkheid, werken meer dan 2 300 collega’s samen aan hetzelfde doel: kwalitatief onderwijs maken waarin ieder kind zich kan ontplooien.

Ontdek hier meer